LJUBAV MACHT FREI!*


Foto: RobiJuče je bilo BANG, BANG, TRAS I BUM! Kada sam osetio tu buku i lupanje po glavi i srcu… rekoh sebi… »Ajde Baćko izdrži još malo… pa ćeš moći posle da ladiš muda na moru ili terasi sećajući se zbog kakvih gluposti si se nervirao«. Evo, sada ladim muda, sećam se i osećam lepršavo. Kao tada kada sam zaljubljen, ili kada prevaziđem neku od legendarnih nebuloza, zbog kojih sam i došao da se mlatim ali i uživam ovde sa vama, na ovom klikeru od planete u najvećem fliperu ikada napravljenom! Šteta što slova ne pevaju… Ispala bi cela opereta.

Pre sam bio toliko okupiran svojim nedostacima, koje sam prepoznavao u drugima, da mi je sve bilo zablurano, sivo i hladno! A sada je topljikavije! Znači, kada prevaziđem strahiće, ajkule i ostale zveri, koje vukljam po džepovima, onda se još više zaljubim u sebe, a što se onda i drugi ne bi utapali u mom zadovoljstvu i ljubavi! Tako nekako sam razmišljao dok sam, ko mamlaz, učio tri rečenice koje sam trebao da izgovorim u predstavi** i ponavljao rečenicu iz poznatog vica… »Seti se Mujo, seti se«!

Nismo svi Bred Pitoni i Anđeline Želenconi, ali nismo ni zadnje rupe na svirali! Pa ako nikoga i ne iznenadimo svojim glumačkim sposobnostima, možemo bar same sebe! Pa i to je nešto majku mu! Pa ni mi nismo mačji kašalj! Nismo! Jeste da je bilo plača, da je bilo vike… ali na kraju mislim da smo bar malo preoblikovali svoje frustracije u kreacije… svoje razmirice u zezalice i svoje strahove u pobede!

I ti strahovi! Zašto nikada nemamo strah od uspeha? Što se nikada ne uplašim da ću nešto dobro da napravim!? Zašto se nikada ne prestravim od ideje da će moj tim da osvoji prvenstvo, ili da će u mene da se zaljubi najlepša devojka na plaži? Brrrr strava! Pa šta fali tim strahovima? Šta fali strahu da dobiješ na lutriji, pa da posle ne znaš gde da potrošiš 20 miliona nečega!? Brrr… strava! E toga me je stvarno strah! Zamišljam, kako ću se preznojavati dok budem odlučivao koji se Porše bolje slaže uz boju mojih očiju!!! Pa se sve nešto bečim dok gledam u retrovizor, ne bi li ukapirao kakve tačno oči imam! Strašno! Jebem mu čvorka, šta ako dobijem desetku na ispitu!? Šta ako me odmah, posle prvog razgovora, zaposle za 2.000 eura! Majku mu, pa moraću da idem na more, pa da kupujem avionske karte, pa da jurim od restorana do restorana! Strašno! Pa će sve neke dugonoge i sisoobdarene devojke da me saleću, a ja ću da bežim glavom bez obzira. Strašno!

Foto: Robi

Zašto nemam takve strahove!? Zašto ne pomislim da će predstava u kojoj glumim da bude dobro prihvaćena, da će da bude takav aplauz da ću ogluveti od njega, da neću u sred premijere da zaboravim tekst, i da će se ljudi (naravno ako je komedija) smejati kao ludi na brašno!? Zašto mi to nikada ne padne na pamet!? Isto je tako neverovatno kao i to da će me devojka, koju pozovem da izađemo, pojesti za večeru, da ću ako ne dobijem 20 miliona ostati gladan, da ću zaboraviti sve što moram da kažem i ostati ko popišan na sred bine! Bilo kako bilo, isto verovatno ili isto neverovatno, za mene očigledno nije isto… pošto nekako uvek biram da mislim da će sve biti kompletno sranjce. I to mi nije dosta nego to sranjce zalivam sa sranjcem i umačem u sos od sranjca! Totalno sranjce!

Zašto nemamo neke pozitivne strahove? Šta nas sprečava u tome? Možda misao da nismo dovoljno dobri za sreću i zadovoljtvo? Da nas treba kazniti zbog toga? Ne znam, ali znam da to sranjce, ako nastavimo tako do kraja života, preti da postane veliko sranje! E, meni se ne da više tako! Elem, neću da ne mogu! Neću! Pošto – ja to mogu! Da, ja jesam sposoban da se suočim i sa nečim što mislim da ne mogu. Gluma, ples, plivanje, komponovanje, pisanje, trčanje, komunikacija, posao, međuljudski odnosi… Bilo šta! I ne samo to! Mogu i mnogo više! I zaslužujem mnogo više! Nego šta! Kao i svi mi! Mogu, i istrajaću sve do trenutka kada ću pokazati celom svetu – a naročito sebi da – ja to mogu! Ja sam moćan u ljubavi, moćan u parama, moćan u zdravlju, u odnosima… Ja mogu da budem sam, mogu da budem ostavljen a i dalje da volim sebe i druge, mogu da trenutno nemam a da zadržim svest o blagostanju, svest o sebi kao duhovnom biću, svest o tome da u jednom trenutku treba preseći stege prošlosti i otići dalje u neistražen i beskonačan svet sopstvenih mogućnosti!

Da, mi to možemo!

Ovaj prikaz slajdova zahteva javaskript.

________


*Ljubav macht frei = Ljubav oslobađa

**Predstava »Ljubav macht frei« (Ljubav oslobađa) je deo evropskog projekta »Svi drugačni, vsi napačni« (Svi drugačiji, svi pogrešni) sa kojim Evropa proba da pruži svima, koji se osećaju na bilo koji način zapostavljeni, priliku da se preko učenja glume, druženja i kreiranja predstave, prezentuju zajednici u kojoj žive, povežu sa svojim zadovoljstvom a samim tim i sa ljudima oko sebe. U ovom našem projektu, svako je dao svoj doprinos, i svako je prevazišao samoga sebe, i što je najvažnije, svako je izašao iz ove priče zadovoljniji nego pre.

Naslov (»Ljubav macht frei« ) koga smo dali našem pozorišnom putešestviju, potseća na nemačke natpise u logorima smrti za vreme 2. Svetskog rata. Tada se oslobodila enormna količina negativne energije, tada je velika količina ljudi bila deportovana i ubijena zbog toga što se nije uklapala u sliku ondašnjeg novog svetskog poretka. Mi smo probali da skrenemo pažnju na ta vremena i da kanališemo i usmerimo pozitivnu energiju i uključimo što više različitih ljudi iz raznih etničkih grupacija koji su se iz raznoraznih razloga našli u situaciji u kojoj su. U situaciji u kojoj se osećaju pogrešnim samo zato što su drugačije vere, narodnosti, seksualne usmerenosti, položaja u društvu ili jezika… Na taj način kreiramo Novi svetski poredak u kome su svi ljudi ravnopravni, i u kome je svakome data šansa za timski rad i napredak.

Sa željom da svi sledeći Svetski poretci budu ispunjeni međusobnom razumevanju, podrškom, drugarstvom, i ljubavlju vas pozdravlja naša ekipa koja je uspela da istraje i da izvede ovaj višemesečni i kompleksan projekat do kraja.

Režirali, scenirali, komponovali, pevali, kostimirali, šminkali, glumili, fotografisali, mađionisali…

Vesna (režija, scenario, glumi „ciganku“), Branko (scenario, kompozicija, glumi „Crnogorca“), pa glumci: Neda („crnkinja“), Milijana („striptizeta“), Marta („Mađarica“), Petar („pop“), Biljana („pevaljka“), Danilo („reper“), Nevenka („Švabica“), Jure („Slovenac“), Luci („organizator“), zatim Dejan (muz. aranžman), Robi (fotografija), pa još jedna Vesna (kostim), Iuna (lutka „krava“), Aljaž (vežbe opuštanja), Rastko (koordinator), Nena (dramaturgija), Toni (mađioničar), Alja (maskerka).

Hvala Kranjskim komedijantima, Društvu Mihajlo Pupin iz Ljubljane, Srpskom kulturno-pastoralnom domu iz Ljubljane, Javnom skladu Republike Slovenije (JSKD), kao i simpatizerima i divnoj publici koja je došla na generalnu probu 29. juna 2012 u Ljubljani u prostorijama JSKD, Betovenova 5.
________________________________________________________________

Branko Baćović
Pisac (proza, poezija), dizajner, fotograf, glumac, muzičar.

4 višejezične pesničke zbirke / 18 samostalnih i 3 kolektivne izložbe. Dobitnik više nagrada i priznanja iz oblasti grafičkog dizajna i književnosti. Više na: Transformation Blog i Transformation Art

 

O Branko Baćović

Pisac (proza, poezija), dizajner, fotograf, glumac, muzičar. 4 višejezične pesničke zbirke / 18 samostalnih i 3 kolektivne izložbe. Dobitnik više nagrada i priznanja iz oblasti grafičkog dizajna i književnosti. Više na: Transformation Blog i Transformation Art.
Ovaj unos je objavljen pod Obaveštenje i označen sa . Zabeležite stalnu vezu.

15 reagovanja na LJUBAV MACHT FREI!*

  1. LaBiLnA kaže:

    Klap, klappp, klapppp… aplauz na otvorenoj sceni 🙂 Bravo!

  2. Hvala… 🙂 🙂 🙂

  3. crnaperla kaže:

    Bravoooo i za predstavu i za osecaj posle nje 🙂

  4. Neda kaže:

    Braaavooo Brankoooo, ODLIČNO si opisao svu napetu situaciju prilikom nastajanja predstave i još ljepše ono zadovoljstvo i olakšanje poslije odlično izvedenog nastupa, koji smo tek tada prvi put izveli bez zaustavljanja. Da, nekad prevaziđemo sami sebe! 🙂 To je ono kad se potegne iz petnih žila i izgleda da smo tada svi bili jedno, jer nam je najednom svima išlo. Da nisam probala, ne bih znala kakav je to osjećaj!!! Nedostaju mi ta naša druženja. Jedva čekam septembar, pa da krenemo zaprave. 🙂

  5. Marko - Buki blog kaže:

    To Branko 🙂 kao da citam sebe haha devica se devici divi , brate koji narcisi 🙂 mocan si i treba da ides samo napred 🙂 my friend 🙂

  6. dudaelixir kaže:

    Baćko, pa ja treba da se pravim važna u svom društvu, zato što imam multitalentovanog prijatelja blogosa.
    Čestitam na svemu i želim ti puno uspeha i da se nikada ne bojiš. Samo malo pozitivne tremice, dobro dodje.
    Bravo drug! 🙂

  7. Haha… Nekako mi se učinio dobar tekst za početak. Svakome treba određena doza samopuzdanja, vere u sebe, okolnosti i u ljude… Kada to pronađemo – pronašli smo ceo svet!

  8. Marina Majska kaže:

    Dobar tekst za početak, ali dobar tekst za svaku priliku, za sve nas koji pokušavamo svaki dan da preskočimo sami sebe, dokazujući prvenstveno sebi da smo dobri i da volimo sebe (bez egocentričnih pretenzija), ali i za večite kukavne likove kojima je lajtmotiv ja sam takav – ne umem i neću drugačije (u podtekstu – gaće mi se napune svaki put kad pomislim da bi trebalo drugačije… prev.autora 😉 ) .

  9. Povratni ping: Po drugi put u vašem gradu – Predstava “Ljubav macht frei!” | Друштво Српска заједница

  10. Povratni ping: Pozivnica na predstavu – “Ljubav macht frei!” | Друштво Српска заједница

Ostavite odgovor

