Boemska rapsodija ili moj muzički put


Reči i ritam oduvek su bili presudni u mom izboru muzike. Muzika kroz koju mogu da se izrazim pokretom, i muzika kao pratnja značenju koje nosi tekst. Naravno, sa 13 to su bile bljakave romantične pesmice: „beži kišo s prozora“ 😀 i slične.
Ono što je svakako bila prekretnica, bio je uticaj mog mlađeg brata i mog oca.

Kratko je rekao: „Slušaj ovo“, i kroz slušalicu sam već po ko zna koji put čula istu melodiju.

Obožavao je Boemsku rapsodiju, i ovo je bio njegov način da nam pokaže „pravi muzički put“. Brat je u to vreme intravenozno uzimao Azru, što je tatu dovodilo do ludila, satima bi raspravljali da li je to uopšte pevanje ili recitovanje, ali ja, ja sam bila poslušna klinka kojoj je po ulasku u studio, uvek mogao da pusti originalnu verziju Boemske rapsodije makar i preko telefona, siguran da ću je odslušati do kraja.
Pop je bio moj fah, rock tu i tamo, više je bio „muški“ ritam koji sam ovlaš pratila. Bilo je to vreme Madonne, Duran duran-a i naravno široke palete na domaćoj sceni: od Bjelog dugmeta, Riblje čorbe do Valentina, Plavog orkestra i Crvene jabuke. U okeanu tih laganih nota, jedna pesma poput Boemske rapsodije, priznaćete bila je pravi cunami.

Pesma je nastala daleke 1975. godine. Od tada do danas doživela je mnogobrojne obrade, retko ko nije pokušao da je otpeva. Ne mogu reći da je bilo bezuspešno, bilo je dobrih obrada, meni lično, niko je nije otpevao kao Fredi.

Posle tog vremena, pop je i dalje bio tu negde, ali ovo je svakako bilo presudno u nekom daljnjem izboru mizičkih pravaca koje sam slušala i u koji su bojili moju svakodnevicu..

Sam Fredi, prema mom saznanju nikad nije dao precizno objašnjenje teksta, niti nekog posebnog događaja koji ga je pokrenuo da je napiše i komponuje. Jednu verziju prevoda teksta, kao i tumačenje samog značenja iste možete pronaći ovde:
http://vukajlija.com/bohemian-rhapsody/69039

A dve interesantne obrade upravo slede…

Ovaj unos je objavljen pod Muzika i označen sa . Zabeležite stalnu vezu.

10 reagovanja na Boemska rapsodija ili moj muzički put

  1. E da… ta pesma je i na mene ostavila veliki utisak… kada sam bio mali… Sada je već klasika haha

  2. tangolina kaže:

    Ja sam još uvek mala 😀 ali ima vremena- možda i porastem 😉

  3. LaBiLnA kaže:

    Odličan izbor, dugo je nisam čula 🙂

  4. Marina Majska kaže:

    Mene od početka „opseda“ prva rečenica. Ritam je moj lajtmotiv, ritam reči, muzika kao pozadina, ritam dana, toliko da mi se i blog tako zove. Drugo, pogled za svet, prošlost, intimno sećanje kroz prizmu muzike – opet moje večite teme (između ostalog). Tako da, jednostavno, sjajan tekst. 😀

  5. Marko - Buki blog kaže:

    Ekstra ti je clanak Tanja 🙂 inace ovo je pesma koju sam sa kumom u zadnjoj klupi u gimnaziji peva jedinu od pocetka do kraja 🙂

  6. minagligoric kaže:

    Legendarna pesma. Zavidim Ti što je tata imao studio 🙂

Ostavite odgovor

