Stigao je sajam, stigao je sajam..


57-sajam-knjiga-beograd

Jest da po naslovu deluje da ću možda pisati o grupi Tap 011 jer su to delovi pesme Doasadan dan, ipak neću pisati o njima (iako ih cenim i volim) već o Sajmu Knjiga 2012 i meni nezaboravnom iskustvu prvi put u drugoj ulozi. Ne nisam u ulozi majke , ako ste na to aludirali iako tako deluje hehe… već prvi put kao autor i osoba koja potpisuje knjige.

Meni lično Sajam Knjiga baš 2012 je nekako poseban jer sam na istom mestu na istom štandu našao izdavača godinu dana ranije, koji je na keca odlučio da izda moje pisanije koje sam pisao recimo tri godine. Znam koliko moje kolege autori imaju problema da nađu izdavača i samim tim moram da budem zahvalan što sam naišao na nekog ko je sa sličnom energijom kao što je moja i gde smo našli zajednički jezik u roku od pet minuta.

Dolazak na Sajam prvi dan, sve nekako ludo, ljudi su u nekoj euforiji jer su najzad postavili štandove (pošto su svi iskilavili) i kreće rad sa kupcima. Poseta na sajmu, mizerna, prodaja knjiga takođe, mada meni to nije uticalo na raspoloženje jer se moja knjiga super prodavala i stalno sam landarao po raznim štandovima i pričao sa ljudima (voli dete da se malo zabalja šta ćeš). Već do uveče  tog istog dana jedni druge smo prepoznavali i oslovljavali po imenu.

Drugi dan tj. ponedeljak ništa spektakularno. Poseta takođe mizerna, izdavači kukaju zbog visoke cene karata i proklinju naravno državu..Dok ja nastavljam u istom ritmu, ne mogu da se bunim. U međuvremenu dobijam pozive za gostovanje na dve televizije u istoj nedelji, da pričam o knjizi. Kad krene onda hoće. Brk se smeši, nije da nije.

Sledeći dan, utorak. Dobijam poziv od novinarke kaže budi spreman za dva sata imamo kameru za snimanje priloga (nacionalna televizija). U tom momentu skontam da ću na taj način ispaliti najbolju drugaricu i njenog muža tako što ih neću sačekati na aerodromu iako sam im obećao (ne dajem obećanja ukoliko ne nameravam da ih ispunim 1000%). Međutim uleće moj stariji brat i spašava me i ide na aerodrom da sačeka moje prijatleje. Mislim se uff ovo je bilo blizu, nivo mojih ispala je i dalje 0% i čoban i vuk siti i ovce na broju. Snimanje proteklo… pa brzo u roku od 5 minuta. Seo u kola pa pravac sajam, da vidim šta se dešava. Da se ne lažemo lep je osećaj sedeti tamo ko gospodin čovek iza štanda (recimo backstage), piti kafu sa mojom podjednako ludom urednicom kao i moja malenkost i s vremena na vreme posvetiti neku knjigu. Priceless!

Utorak prošao, na red došla sreda i dan kad imam oficijelno potpisivanje knjige. Posle promocije po izlasku knjige, druga promocija  na sajmu. Da li je bilo malo nervoze? Posle početne treme na gostovanjima na televizijama, najgora trema je kad ste pop u svom selu. Na moju veliku radost velika većina ljudi koja je rekla da će doći lično bilo preko telefona, emaila, poruke je i došla. Jedini recimo minus je broj ljudi koji su rekli na FB kroz event da će doći, naravno da nisu došli (mada su došli neki koji su bili totalno iznenađenje). Ono Going je tako lepo da se pritisne da je to prosto beautiful. Malo sarkazma nije na odmet… I bez FB drugara sve je bilo fenomenalno pre svega što nisu svi došli u isto vreme pa sam svakom mogao da posveti malo pažnje natenane. Jesmo ili nismo ljudi. Ludilo potpisivanja je prošlo, oborio sam rekord po učešću muške populacije u kupovini moje knjge na fenomenalnih 7%, nije da se bunim 🙂 samo kažem.

Četvrtak i novi dan, već kreće nervoza jer su svi na štandu već poprilično umorni, dok su posetioci na momente kao jedna hipnotisana masa koja i kad im se daje nešto besplatno neće da uzmu. Na Sajmu poprilično veća poseta i sve kao da se nebo ispod kupola naglo natmurilo i samo što ne zagrmi. Svi naelektrisani, niko nikog više ne može da sluša, tako da sam se samo iskrao sa štanda i pali ti Marko kući, taman da pojedeš nešto na kašiku, ko će više da jede one rolovane ćevape i vešalice što nam gazada donese na štand.. međutim zadržavanje kući je bilo kratkotrajno. Otvaranje Filmske večeri by Marko Burazor, jedna moja mini ludost u vidu kafića koji je adaptiran u bioskop. Kazablanka na repertoaru, a ti se Marko preznojavaj da li će sve da ispadne kako valja, jer su iskrsli neki tehnički problemi sa delom opreme, ali se sve to dalo ispeglati. Prošao i četvrtak.

Petak ista priča kao i četvrtak samo što je temperatura merena u nervozi se popela do 100 mernih jedinica. Zadržavanje na Sajmu  je bilo minimalno, taman natenane da odem na snimanje druge emisije u istoj nedelji na jednu drugu televiziju gde srećem urednicu Bazara dok čekamo snimanje za emisiju koja ne može da veruje da i ja gostujem baš kad su objavili u Bazaru članak o mojoj knjzi. Kez od uva dao uva, nema šta. Luda nedelja…

Subotu sam odmarao kod kuće, čitao novine i kulirao i mi cigani imamo dušu (a i urednica nas je zamolila da ne dolazimo jer će biti horor od ljudi i tenzija).

Nedelja i kraj Sajma, svi se polako pakuju, pozdravljaju, razmenjuju knjige, nazdravljaju sa rakijom (s čime drugo). Naravno pomažem mojim izdavačima da raščiste štand. Osećanje neke ispunjenosti me ne napušta,.

Priznajem ova druga uloga u kojom sam se našao 2012 godine  mi je legla kao guza na nošu.

Ajd, uzdravlje

Marko Burazor

O Marko Burazor

Business consultant, author, founder and editor of Merak online, Buki blog, Business Skills and co-founder of FBI blog + founder of caffe movie theater
Ovaj unos je objavljen pod Razmišljanje i označen sa . Zabeležite stalnu vezu.

11 reagovanja na Stigao je sajam, stigao je sajam..

  1. Marina Majska kaže:

    … neka se nastavi laganim ritmom i u ovoj 2013 godini. Koliko energija u jednom čoveku!!! 🙂

    • Marko Burazor kaže:

      pa nadam se da ce se nastaviti 🙂 samo sam pustio Ludost sa lanca i eto pravi sranja 🙂

      • Marina Majska kaže:

        E, a ja godinama svoju držim ispod stola. Ove godine puštam definitivno i ja svoju, pa javljam… 🙂 U svakom slučaju, kako god ti to zvao to je jedna divna rekapitulacija + neizbežni nastavak dobrog početka… 😀

      • Marko Burazor kaže:

        🙂

  2. LaBiLnA kaže:

    Ove godine bar 2 izdanja knjiga da ti doživi 🙂 A u bioskop ću da navratim, obećavam 🙂 Cmok :*

  3. možda bi trebalo razmišljati i o zborniku FBI-ja… 🙂 kao o knjizi!

  4. Pa… Dobro, raspisaćemo se… Časna reč… 🙂

  5. E pa majstore, svaka čast. Lepo je čuti toliko pozitivnih novosti u svetu knjige 🙂
    Ako ne u svetu svih knjiga… a ono bar u tvom 😉

Ostavite odgovor

